Hälsomässa, barnvakt och simning

I fredags var jag på Hälsomässan med Madde i klassen, det fanns väldigt mycket skojigt och intressant att titta på! Det roligaste var nog den senaste träningstrenden vibrationsträning, som jag prövade. Man står på en platta som vibrerar som bara den, så att alla muskler i kroppen spänns och får jobba. Det värsta var att man stod mitt i en mässgång och prövade det här, så alla som gick förbi kunde inspektera hur allt fläsk och hud man har på hela kroppen dallrade som aldrig förr.  Det påstods att 10 minuter på den där saken skulle motsvara 1,5 timmes styrketräning, och det kan säkert stämma för efter 10 minuter på högsta skaknivån kändes det ordentligt i hela kroppen. Skulle lätt vilja ha en sån där framför TV:n som man bara kunde stå på ett tag varje kväll och sedan få värsta slimmade kroppen på köpet. 



I går var det dags för ICA igen, ganska segt som vanligt. På kvällen var jag och Dennis barnvakt åt våra favoritungar Wilma och Felix. Det var verkligen mysigt kändes som om vi var en liten familj, och jag fick självklart lite villhabarn sug. Vi åt tacos och godis, sjöng karaoke, såg på film och myste i soffan. Det blev dock rätt sent, så i natt har jag bara sovit tre timmar för i dag skulle upp tidigt på simtävling. Tävlingen gick faktiskt riktigt bra på många håll och nu har jag blivit riktigt inspirerad till att trycka på träningen riktigt hårt framöver, för nu är det inte några tävlingar på länge. Skulle vara kul om alla simmarna också kunde känna denna inspiration till att träna ordentligt.




Den kommande veckan kommer nog inte att bli den roligaste i mitt liv, för den kommer att bestå av plugg, plugg, plugg och lite mer plugg. Har tenta på torsdag, och jag känner inte att jag ligger allt för bra till. Men det gör jag väl i och för sig aldrig.

 



Nu ska jag nog snart gå och sova, men först ska jag äta fiskgratäng



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback