Varm choklad är underskattat!!!

Denna tisdag började inleddes med en halvtimmes iskall biltur i mörkret hem från Dennis. Klockan tio var det dags för möte med Stockholms Simkommitté i Eriksdalsbadet, men det var bara jag och Janne som kom ihåg att det var möte så vi gav upp ganska snart. Vi gör ett nytt försök på torsdag! Men tur i oturen så hann jag ju i stället träffa gruppen på ett fik i Gamla Stan. Drack en varm choklad med vispgrädde, himmelskt gott! Den fick mig att börja längta till Sälenresan, då ska jag minsann dricka varm choklad varje dag och starkare grejer också för den delen, vi siktar väl på polissnöskoter hem ifrån afterskin eller vad säger du Hanna ;)? Längtar! Så här flådigt ska vi bo:

  

  

Fast först ska det ju bli jul, jag måste ju börja med att se fram emot julen som är min absoluta favorit på året. Förra julen blev lite av en flopp då vi var i Spanien. Det var en mysig resa på många sätt, men på julen vill jag vara hemma och allt ska vara som det alltid brukar vara; vi ska vara hos mina kusiner på själva julafton och här hemma hos oss på annandagen och äta kalkon. Så den här julen känns det som om jag har extra mycket julmys att ta igen.

 


Efter gruppträffen gick jag och Sophia och tittade lite på glasögon till henne och väskor. Jag känner verkligen ett starkt sug efter en ny fin väska. Har väl egentligen aldrig varit någon ”väsktjej”, som många av mina kompisar. Jag har liksom haft en väska i taget, en lite halvtaskig och använt den till den gått sönder. Men jag har insett att väskan är en väldigt viktig och rolig detalj, så från och med nu ska jag bli en ”väsktjej” =). Hittade i alla fall ännu en Mulberryväska som jag blev kär i, Elgin hette modellen. Det enda problemet är bara priset. Mer pengar åt folket säger jag bara! (eller i alla fall åt Julia) Men om jag nu ska bli en ”väsktjej” så kanske jag i och för sig borde sikta på att skaffa några olika väskor, att variera mig med. Inte en enda väska, (för 7500kr), för köper jag den kommer jag nog inte vara så sugen på att köpa väskor ett tag framöver.  

 

Dennis ringde precis och frågade om jag ville vara barnvakt åt Wilma och Felix med honom på lördag, och det är så klart att jag vill, mysigt!

 

 

Undra om jag får någon chokladkalender i år föresten?

 

 

 Dröm söta drömmar!!! om mig ;)


Kommentarer
Postat av: Helena

Tjo!
Bloggen sa inget om hur det går med veckans träning... Lyckas du fylla kvoten?
Om du har lust så är jag ledig och träningsvillig på fredag, och eventuellt imorgon.
Love

2006-11-22 @ 21:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback