Nyårsplanerna spikade...!

Det känns väldigt bra att jag har nyårsplanerna uppstyrda i tid i år. Känns som om nyårsafton brukar kunna vara lite överskattat, att man slits med vad man ska göra fram och tillbaka tills dagen innan, om ens då.  Men i år är allt spikat och klart in i minsta detalj hela två dagar innan den stora dagen.


I år bjuder Sandra på nyårsmiddag/partaj. Vi ska vara ca 12 pers hemma hos henne och äta en trerätters middag och dricka gott och bara ha det hur trevligt som helst. Vi ska hjälpas åt lite med maten så att inte hon och Alex ska behöva fixa allting.



Kvällens meny är i alla fall nyss spikad på telefon:


Välkomstdrink + goda snittar


Förrätt: Asiatisk skaldjurssalsa


Varmrätt: Smördegsinbakad oxfilé med gorgonzola, hasselbackspotatis och rödvinssås


Efterträtt: Cheesecake med färska bär och frukt


Och självklart ska vi ha en stor ostbricka ;)



Jag kan knappt bärga mig nu, så gott det låter...



Det ända kruxet med kvällen är att jag måste försöka lura med mig älsklingen dit. Han har redan lovat bort sig själv till min lillebror den kvällen, men jag tycker att han borde vara med mig i stället. Till saken hör att jag först har sagt att jag bara skulle fira nyår med mina tjejkompisar, men nu blev ju det firandet till världens parmiddag och då känns det ju inge roligt att komma själv. Tycker dessutom att han tillbringat lite för mycket tid med Max på sistone, de var på bio i torsdags kväll, i dag (nu) är det ute på krogen eller nån fest eller vad det nu är, och dessutom nyår. Visst är det roligt att de kommer bra överens, men han behöver ju inte träffas Max mer än mig...suck...


Nu ska jag sova, för i morgon ska jag upp tidigt och tapetsera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback