Allahelgons Afton

I går var jag, mamma Max och Dennis ute på Dalarö och tände ljus i minneslunden för pappa. Det var väldigt fint med alla tända ljus på kyrkogården som ligger precis vid vattnet. Kände egentligen att jag skulle velat skicka ut några tända ljus på havet, där han numera finns, men det skulle nog inte gått så bra. När vi tänt ljusen gick vi på en minnesgudstjänst i det lilla kapellet, också väldigt fint.


Sen åkte vi hem och lagade en god middag, lamm, rostade grönsaker och sås. Tände en massa ljus hemma också och satt länge och åt, trevligt, det var bara pappa som saknades som vanligt. Efter maten såg vi på ConAir, eller såg och såg, jag somnade som vanligt, men jag väcktes lagom till det lyckliga slutet och det är ju det man vill se...


Miss You...

Kommentarer
Postat av: Helena

I thailand gör man båtar av palmstam och palmblad och tänder ljus och rökelse på den och sätter ut i vattnet på nätterna kring allahelgona. Men det spelar nog ingen roll vart du tänder ljusen, är säker på att han ser dom ändå. Love

2007-11-04 @ 20:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback