Dagens I-landsproblem

I dag när jag kommer till jobbet sitter följande lapp på dörren:


"Nu är det dags att välja, vill du jobba Jul eller Nyår i år?

Skriv upp vad du vill här senast denna vecka..."


Jaha, om man vill vara ledig både julhelgen och nyårshelgen då? :(

Jag kan verkligen inte tänka mig att jobba på självaste julafton, never! Det är ju tveklöst årets bästa och mysigaste dag. Den dagen man lever för hela året (typ). Skulle man inte komma hem för än vid fyra skulle man ju missat allting, i alla fall i vår släkt där träffas redan klockan elva. Okej, nu tycker ni säker att jag är larvig som älskar julen som ett litet barn, men det struntar jag fullständigt i. Kanske skulle kunna tänka mig att jobba dagen innan julafton, och juldagen och annandagen, men inte självaste julafton.


Men samtidigt har jag jobbat på nyårsafton och nyårsdagen de senaste två åren, och det är ju extremt tråkigt det också. Man känner sig ju som årets tråkigaste människa om man ska "ta det lugnt" på självaste nyårsafton. Tidigare har jag tänkt att nyårsafton är överskattat? Men det kanske är för att jag ser tillbaka på alla nyårsaftnar när man var typ 15 och började planera inför den kvällen redan i september, och sen blev allt ändå bara en flopp varje år tillslut. Nu borde jag ju ha kommit upp i den åldern då man kan ha riktigt roligt på nyårsafton igen, tror ni inte det? Känner i alla fall att jag måste få prova i år...


Skulle vilja säga att jag kan jobba julhelgen förutom julafton, och nyårshelgen förutom nyårsdagen, och bara till högst 17 på nyårsafton. Men så kan man naturligtvis inte säga, då skulle väl alla göra det. Men samtidigt, vem sjutton kan tvinga lilla extraarbetande mig att jobba dessa dagar. Blir så sur! Får nog på allvar börja se mig om efter ett annat bättre jobb, gärna ett där jag kan börja innan jul. Måste ringa Hanna också, och höra när hon ska välja att jobba och vad hon planerar att göra på nyårsafton?



Vad skulle ni kära läsare välja om ni blev ställda framför detta svåra dilemma, hjälp mig?  ;)


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag skulle lätt välja nyårsafton. Julen är ju helig! Inte för att Jesus föddes då eller nåt, utan för att det är så grymmt mysigt med hela släkten och paketen under granen och allt. Det kan väl aldrig NÅGON nyårsfest slå, även om det skulle va Cavalli som hade den... =)

2007-11-07 @ 10:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback