Demonstration mot galleria på Odenplan

I går när vi passerade Odenplan på väg hem från skolan reagerade vi på att det hängde ett stort rött lakan ut ifrån ett fönster i en av lägenheterna där. När vi tittade oss omkring hade alla lägenheter runt Odenplan hängt ut röda lakan eller handdukar från sina fönster. Såg väldigt roligt och märkligt ut, ungefär som på Medeltiden. Vi blev så nyfikna på varför de gjorde detta så vi gick och frågade tanten i kiosken där. Hon berättade att de gör det för att demonstrera mot den nya gallerian som de planerar att bygga där. Hon frågade om vi ville skriva på en protestlista, men kände jag inte att jag hade någon anledning till att göra. För mig får de gärna bygga en galleria där, alltid kul. Speciellt om den hinner bli klar medan vi fortfarande går i skolan, då man passerar där dagligen. Annars känns det ju inte som att man är på Odenplan så särskilt ofta. Fast samtidigt kan jag förstå om de som bor där inte vill ha en galleria utanför fönstret, då det säkert drar dit ännu mer folk och stökigheter. Kanske borde skrivit på för deras skull.  Å andra sidan kan jag tycka att om man nu ska bo i stan får man vara beredd på sånt här, det är väl därför man bor i stan, vill man ha frid och lugn och ro kan man ju flytta ut på landet.

image117


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback