Hängig

I dag känner jag mig lite trött och hängig, och så har jag ont i halsen också. Tror att det är mina simbarn som har smittat mig, fy dem. Får bara ta det lugnt i dag och äta Bafucin och Alvedon och dricka c-vitamin brus.


image120image121image123



Om några timmar ska det komma hem en norrlänning, en smålänning, en dalmas och en göteborgare till och dricka öl. Det är Max som ska fira med sina lumparkompisar att det har blivit dykare nu. De hade tydligen värsta ceremonin i går, och så fick de en halslänk i form av en liten silvergroda (dykargrodan) som alla dykare inom försvaret får. Men den lilla grodan ser väldigt oseriös ut, som typ Skurt, och jag höll på att köra av vägen av skratt när han visade den. För de få som vet vad den där grodan symboliserar så är det ju ganska tufft att ha den runt halsen, men alla andra kommer ju tycka att det ser jättelarvigt ut. Så om ni undrar varför min bror har en töntig liten groda runt halsen så vet ni nu varför.  Ska försöka ta ett kort på den lilla grodan senare, så att ni förstår vad jag menar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback