Jag kan donera mina organ...

Precis nyss gick jag in på http://www.livsviktigt.se och anmälde mig till donationsregistret. Godkände att man får ta mina organ när jag dör, i fall de kan rädda livet på någon annan. Har alltid känts självklar för mig att göra det, men samtidigt är jag så skrockfull så att jag inte vågat anmäla mig, eftersom jag tror att jag kommer dö i morgon då, bara för att jag gjort det. Men nu är det gjort i alla fall. Hoppas jag vaknar i morgon...


Antalet registrerade donatorer i Sverige i dag räcker inte för att fylla behovet av organ till alla de patienter som väntar på en transplantation, så anmäl dig du också! Kan inte komma på ett bra argument till varför man inte vill donera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback