En halv novell..

Nu har bloggen kanske varit lite avslagen på sistone, fy skäms. Ska bättra mig nu, jag lovar. Här kommer i alla fall en resumé utav helgen:


Fredags: Seminarie 8-10. Sen åkte jag till stan där jag träffade lillebror som hade extra lång permis den här helgen. Vi började med att gå till mammas jobb för att träffa upp henne och äta lunch. Smarrig kinabuffé blev det. Sen gick vi till NK och köpte en vinterjacka åt Max, sen orkade inte han gå på stan längre, en enda affär! Vad har lumparlivet gjort med honom? Då han jag i och för sig med Bennypasset på Friskis vilket inte var så dumt. Känner att träningen åsidosatts lite den senaste tiden, skärpning på den fronten också. Resten av kvällen tillbringade jag hemma hos Dennis, dock förvandlades min planerade slappmyskväll till rena arbetslägret då jag sattes på att göra slingor i hans syrras hår. Men vad gör man inte för henne? Kunde i alla fall lyssna lite på Idol samtidigt som jag satt och drog ut hårslingor från den där mössan.


Lördags: Självscanningskassan till 18. Sen hem och "fixa" mig snabbare än snabbast, samt i all hast avnjuta en delikat middag med lammstek, svampsås och rostade grönsaker lagad av min faster och hennes man som varit hos oss i helgen. Efter middagen for jag iväg till Alvik och Marcus där det vankades förfest tillsamman med gamla "plugggänget". Var riktigt trevligt där hemma hos honom, med sanning & konsekvens, snacks och Singstar och allt vad en lyckad förkväll behöver. Men som vanligt var det inte riktigt lika roligt när vi väl kom ut. Ska nog böja gå hem efter alla förfester, eller bara se till att ha förfester.


Söndags: Var på Husexpo med mamma, Max, Dennis, Janet och Anders. Riktigt roligt faktiskt! Brukar alltid tänka att jag vill gå dit när jag åker förbi med bussen, så nu gjorde jag äntligen slag i saken. Besöket gjorde dessvärre att jag nu inte går och fantiserar om att köpa lägenhet, som jag brukar, nä nu ska jag nog slå på lyxvilla direkt ;) Efter Husexpo åkte vi till Hammarby Sjöstad och gick runt och tittade lite, bland annat smet vi in på en visning som de skyltade om utanför en port. Så vi klampade in där 6 pers i en pytteliten 2:a och låtsades vara lite intresserade, lite pinsamt var det. På kvällen var det simträning, 5*1000 m, vilken fantasi vi har va?


Ojoj såhär långa inlägg ska man nog inte skriva, det är nog ändå ingen som orkar läsa dem. Det bevisar bara att det är så mycket bättre att skriva lite varje dag, än att få ångest och skriva en halv novell såhär en gång i veckan...


Kommentarer
Postat av: Marcus

Stod ju ingenting om att du blev utslängd i lördags...=)

2007-10-15 @ 23:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback