Hyr din drömväska?

Läser i dagens DN om en tjej som startat en nätbutik som hyr ut lyxväskor. Min första tanke var "hhmm kanske kan min Mulberrydröm gå i uppfyllelse..?" Men jag läste vidare och såg att för att hyra en väska som kostar ca 12 000 att köpa får man betala 795 kr i månaden. Till det kommer en medlemsavgift på 1590 kr. Alla som är någorlunda kvicktänkta inser ju ganska snabbt att det här inte låter särskilt ekonomisk fördelaktigt. Då köper jag ju hellre min egna väska för 12 000 kr,  det blir ju 1 000 kr i månaden i ett år, och då är den din, en investering för resten av livet ;) Fördelen med denna lyxväskuthyrning är ju i och för sig att man kan komma med olika nya märkesväskor varje månad, folk kommer tro att man fått fnatt. Om man skulle köpt en egen skulle man ju däremot vara tvungen att ha den varje dag i 20 år framöver för att komma ner till ett rimligt PPA värde (Pris Per Användning).


Aja jag blev i alla fall lite skeptisk till om denna nya affärsidé verkligen kommer att fungera. Det är nog en bra idé, men de får nog dra ner månadskostnaden lite för att folka ska lockas av det här.
 


Kommentarer
Postat av: Cicci

Hm, vilken affärside!

Postat av: Mallan Brallan

Hur gick det på tentan idag Julia? :o
Hoppas att det gick riktigt bra :)

Kram Kram

2007-11-02 @ 10:00:05
Postat av: Max

Julia detta passar ju dig perfekt eftersom du har en förmåga att bara använda plagg i 1-2 mån å därefter tröttna på det, eller vanligtvis ha sönder det på ett eller annat sätt.

2007-11-02 @ 19:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback