Top 10 på smaskigheter

Det finns ingen gång som man blir sugen på så mycket onyttigheter som när man sitter hemma och pluggar hela dagarna, och dessutom är sjuk. Man sitter och tycker synd om sig själv och tycker att man är värd nått riktigt gott...



Därför har jag ägnat morgonen åt att sätta ihop Julias Top 10 på smaskiga onyttigheter (utan inbördes ordning):



Ben Jerrys

Behöver väl inte säga så mycket mer, sjukt god glass. I vanliga fall är jag inget riktigt superfan av glass, men just Ben Jerrys går inte att motstå. Tur att den är så dyr, så att jag inte föräter mig..




Cheez Cruncherz, dock kallar jag mitt absoluta fredagsmys för "hårda ostbågar"




Blå Bumlingar, godaste bland lösviktsgodiset. Synd bara att alla affärer inte har dem!




Marängswiss, helt klart populäraste efterrätten på våra släktkalas. Synd bara att man nästan alltid är proppmätt redan när den kommer fram. Någon gång ska göra en swiss när jag är vrålhungrig, då måste det ju vara ännu godare.


image80

Brieost på tuckex, kan man aldrig få nog av. Livsfarligt om det serveras efter middagen, jag äter tills det tar slut.


     

  

Kanelbullar, helst bakade av söta "Pressbyråkillen" i skolan ;)




Våfflor, gärna gräddade av mormor. Eller gjorda hemma hos Petra mitt i natten när man sover över, länge sen nu dock...




Munkar, helst med hål i ;)




Friterad banan, synd att inte alla "vanliga" restauranger har friterad banan som efterrätt. För det är alldeles för sällan som jag får chansen att äta denna läckra dessert...






Okej, nu har jag framställt mig själv som århundradets svullmaja...  =) 

Kommentarer
Postat av: helena

Äntligen nåt vi är lika på. jag tycker också bäst om bumlingarna! Puss och hopp

2007-10-17 @ 23:31:29
Postat av: estelle

Julia, det förvånar mig inte att det är just DU som lägger upp en lista på det man kan svulla mest! :) haha

2007-10-25 @ 12:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback