Trygghets- och lyckodofter..

Har ni tänkt på att vissa dofter här i livet får luktar verkligen trygghet och lycka. Exempelvis har jag använt Respons balsam den senaste veckan, vilket jag trodde hade utgått från schampohyllorna. Det schampot använde jag nämligen under alla mina barndomsår, men sen helt plötsligt slutade vi av någon anledning med det. Trodde att det var för att det inte tillverkades längre, men inte då. Den speciella lukten som det schampot och balsamet har får mig i alla fall att associera till min barndom och i och med det blir jag lycklig när jag känner doften. Sen tycker jag faktiskt att mitt hår har blivit lite finare på senaste tiden, så det där märket är verkligen inte så pjåkigt ;).


Samma sak med Acos hudlotion, tryggare lukt finns inte. För så länge jag kan minnas har min mamma luktat precis så, och mamma är ju tryggheten själv. Om jag skulle få välja en enda lukt att känna skulle jag nog välja den. På samma sätt tycker jag att en mans hår och hårbotten (om det inte är inkladdat med en massa vax) också luktar oerhört tryggt. För det är den doften som jag associerar med min pappa.


Kanelbulledoft, havsdoft, och lukten av kärlekens parfym får en också att känna sig lycklig.


Vad har ni för trygghets och lyckodofter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback