Hektisk dag...

Gick upp kl. 06.00 ute i Vissvass och satte mig direkt i min lilla kalla immiga bil och körde hem. Vet inte varför jag alltid gör så när jag sover hos Dennis på vardagar? Hemma laddade jag upp med gröt och kaffe inför den långa och viktiga dagen jag hade framför mig. Tog en lång dusch, och lade lite extra tid framför spegeln. Satte på mig min svarta lilla dräkt och glossiga åtstramande strumpbyxor och rusade iväg till skolan. Inte ens i dag när jag var klädd som jag va var jag ute i god tid, utan var tvungen att springa nästan hela vägen till bussen som vanligt. Gick dessvärre inte så fort som vanligt, då kjolen nog inte var sydd för att ta mina vanliga bamsesteg.

 


Väl framme i skolan hade jag två timmars föreläsning i associationsrätt, som faktiskt kändes rätt så givande. Väldigt intressant med juridik faktiskt, nästan så att jag kan känna att jag skulle vilja gå på juristlinjen i stället för ekonomlinjen. I skolan kände jag mig för övrigt extremt fånig i min outfit dagen till ära, när alla andra (utom kanske professorerna) hade jeans. Men varför denna strikta klädsel då? Jo, för att efter skolan bar det iväg på anställningsintervju. Jobbet jag har sökt är ett extrajobb på bank (Swedbank) 2 dagar i veckan. Intervjun gick väl så där, gjorde inte bort mig helt i alla fall, vilket kanske bara det kan ses som en bedrift då man sitter ensam med en främling i ett litet rum och blir totalt utfrågad på de mest konstiga frågorna i en hel timme. De ska höra av sig i slutet av den här veckan eller i början av nästa vecka och tala om i fall jag blir kallad till en till intervju. ?Vadå en till intervju, betyder det att jag ska behöva dra på mig den där obekväma dräkten och behöva svara på alla de där knäppa frågorna en gång till?? Aja kanske kan vara värt mödan ;)

 


Efter intervjun var det bara att åka hem, svida om till mjukisbrallorna (mitt rätta jag), slänga i mig en tallrik chli con carne och åka till simhallen. Efter simträningen var jag och Hanna på boxning igen. Vi var på samma pass förra måndagen, och efter det passet fick vi årets träningsverk i låren, så himla mycket att det till och med kändes i dag, en vecka senare, när vi gjorde samma övningar igen. Det är bara och hoppas att det blir lite lindrigare efter denna gång.

 


I morgon ska jag, Phia och Madde äta lunch i stan efter föreläsningen och sen gå på bio, mmyyssiiggtt!!!

 


Natti Natti!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback