Inget internet

Okej, förlåt att jag är en usel bloggare. Måste skärpa mig, annars kan jag lika gärna lägga ner det här (igen). Men den här gången har det faktisk inte varit mitt fel. För vi har nämligen inte haft nåt Internet hemma sen i torsdags, pga av diverse komplikationer och otekniska familjemedlemmar. Men nu verkar det i alla fall fungera igen, skönt! Man förstår inte hur otroligt internetberoende man är förens man får pröva på att klara sig utan det i några dagar. I morse gick jag till och med frivilligt upp klockan kvart över sex bara för att åka till skolan en timme innan föreläsningen för att gå in på Internet och kolla mailen och sånt.



Resumé av de senaste dagarna (sen i torsdags):



Antal gånger på IKEA: 2 (en gång med Helena och en gång med mamma och Dennis)

Antal timmars pluggande: 0 , skärpning!

Antal träningspass: 4

Simtävlingar: Seriesim i söndags. Vi lädde från början till slut, har väl aldrig tidigare hänt, riktigt härligt!

Festande: 0, inte ens lite vin till maten. Var i och för sig på ett "danspass" lördags, vilket var ungefär som att vara på krogen och dansa, förutom att man kände sig extremt stel och töntig när man stod där tillsammans med massa folk och skulle shaka loss mitt på blanka dagen, iklädd sina tajta trikåer, och med lysrörsbelysning i taket vilket inte direkt får en att känna sig så jättebra till mods. Nästa helg däremot ska Madde ha partaj. =) Finns bara några minus, hon bor i Vällingby och jag ska upp på simtävling i Tumba kl 8 morgonen därpå. Men det löser sig väl.

Helgens stoltaste: Jag och mamma, när Max kom hem och berättade om sin extramönstring till att bli dykare som han hade gjort förra veckan. Extremt jobbiga fysiska och psykiska tester verkade det ha varit, och han var en av de totalt 8 personerna som blev uttagna till denna specialgrupp. Grattis! Mamma tar åt sig äran och tror att det beror på att han fick så ordentligt med mat när han var bebis, hhmm..

Jobb: 17-21 i lördags, inte världens roligaste sätt att tillbringa lördagskvällen på, men vad gör man inte. I dag har vi nämligen föräldramöte med simningen och då var jag tvungen att byta bort min vanliga tisdagstid till denna skittid.

Lägenhetsvisningar: Var och tittade på en tvåa på sikvägen i söndags. Totalt O-renoverad och tråkig, förstår inte hur någon kan bo så. Vi skulle i och för sig säkert kunna renovera upp den till en riktig kalasvåning, men för det första var den för dyr för att köpa för att sedan göra om ALLT. Och för det andra tror vi inte att vi vill på just där. För det tredje planerar vi inte att flytta just nu heller för den delen. Vi vill mest försöka gå på lite visningar och känna av marknaden lite och så, så att man inte bara köper första bästa sen när man väl ska köpa.

Inköp: Svart finklänning, som jag typ aldrig kommer att få användning för, men ack så fin den är. Satinlakan till min säng. Hjärtformad dörrmatta till mitt rum. Vitt linne. Svarta tights (tips! köpte dem på H&M:s barnavdelning).


Oj Oj va tiden går, nu måste jag åka iväg till Jörgen för planering av kvällens möte och hans specialare: stuvade makaroner och köttbullar, yammie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback