Stegtävling!

Under oktober månad ska jag och alla på mitt jobba vara med i en stegtävling. Alla har fått en stegräknare, och sedan gäller det att ta så många steg som möjligt vaje dag. Vi på jobbet tävlar tillsammans som ett lag, mot andra svenska arbetsplatser, men även individuellt mot varandra och mot sig själv. Tycker verkligen det här är en bra idé för att få det svenska folket att röra på sig och att få arbetsgivare att uppmuntra sina anställada till fysisk aktivitet och välmående.

Förstår inte riktigt hur hela upplägget ska gå till än, men jag tänker i alla fall minst se till att ta 7000 steg dagligen, vilket tydligen motsvarar en tilläckligt hög nivå av fysisk aktivitet för att kroppen ska må bra. Men om jag kännner mig själv rätt så kommer jag säkert gå in för det här stenhårt, och inte nöja mig med någon medelnivå. Tur att jag och Hanna har "övningsgått" en riktig långpromenad i dag =)

I fall du också vill anmäla dig och dina arbetskamrater kan du gå in på
http://www.steg.se/ för mer information.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback