Chokladprovning...

Gårdagen var trevlig men lång...


Var i skolan klockan nio för föreläsning. Föreläsaren är nog bland det sämsta jag har varit med om hittills i mina studier. En torr mansgris till revisor som bara läser av oh-bilderna och skrattar som en padda åt sina egna skämt hela tiden. Dessutom pratar han den värsta stockholmskan jag nånsin hört, uttalar allt som en vanlig människa uttalar som ä med e, typ: försekring och eger, extremt irriterande. Efter föreläsningen satt jag och Phia kvar i skolan i några timmar för att jobba med uppsatsen några timmar innan vårt handledarmöte klockan tre. Vår handledare Bengt-Göran är världens sötaste gubbe!


Efter handledarmötet åkte jag och  klippte mig på Urban. Gick hos en trainee frisör, för den jag ville klippa mig hos var upptagen hela veckan och kände att jag ville klippa mig nu nu nu.. Men nästa gång ska jag hålla ut tills hon har en tid, för aldrig mer att jag klipper mig hos ett sånt där sego, två timmar tog det. Wow tänker ni, det måste ju vara värsta frisyren. Men inte då, i och för sig syns det ju för en gångs skull att jag har klippt mig, men jag ser ut som en tönt, som en Annika Jr (inte för att mamma är en tönt men hon är 50 år med en passande frisyr för hennes ålder). Förhoppningsvis blir det lite finare när jag har tvättat det en gång och fixat det själv, om inte så växter det väl ut så att jag blir snygg lagom till nästa sommar, suck...


image223


Dagen avslutades med någonting så trevlig som chokladprovning på Chokladfabriken :o) Det var verkligen trevligt! Det var vår förening i skolan som ordnade det och det var representanter från olika revisionsbyråer där också. Vi fick pröva elva olika sorters chokladbitar, varav de fem första var ren choklad gjorda på olika kakaobönor från olika platser med olika kakaohalt. De sex andra var olika praliner varav de absolut godaste var en som hette Maracaibo och en lakritskola med havssalt (jag gillar ju inte ens lakrits men den smakade allt annat smarrigt förutom lakrits). Måste verkligen tipsa alla om att gå till Chokladfabriken och fika någon gång, kanske ta en varm choklad (gjord på riktig smält choklad) med marsmallows och en liten spännande pralin till. När vi prövat klart gick vi över gatan till Jimmys Steakhouse för ett glas vin. Det var kul att prata med de olika representanterna från revisionsbyråerna, vilket också fick en att få lite ångest inför att vi snart är klara i skolan och ska börja jobba, Hjälp!

image224

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback