Det är inte lätt att vara fjorton...

I helgen på simtävlingen satt jag och pratade med mina fjortonåriga simkillar om tjejer. De klagade på att alla tjejer i deras klass är såna fjortisar så de kan man absolut inte vara tillsammans med "det har massa sånt där pulver i hela ansiktet och skriker hela tiden m.m.". Jag tänkte för mig själv att det kan väl inte vara så farligt och såg någon söt liten tjej framför mig. Är man fjorton år är det väl såna tjejer man vill ha...


Men idag på vägen hem satt jag mittemot två tjejer i deras ålder på bussen och blev med ens mycket mer förstående över deras bekymmer. För om alla tjejer i deras klass är som de här två tjejerna tycker jag riktigt synd om dem. De var de värsta fjortisarna jag någonsin skådat, värsta människorna över huvud taget också för den delen, tror knappt jag kan beskriva. För det första hade de världens utväxt av en misslyckad gul blondering, för det andra ett ton alldeles för mörk brunkräm i ansiktet med årets skarpaste linje vid hakan och klumpar i hårfästet. De satt och smetade på sig att vitt läppglans stup i kvarten, och då var det verkligen vitt, som målarfärg. Klädseln för dagen var pyttesmå linnen nerdragna så halva bh:n syndes en öppen munkjacka över det som var alldeles brun av smink och för små jeans. Hur kan man som förälder låta sin dotter gå ut klädd och sminkad på det där sättet? Men det värsta av allt var ändå deras beteende! De satt och skrek hela bussresan även om de satt precis bredvid varandra, svor i varje mening, spottade på golvet, de han få typ 20 sms på den där kvarten, den ena drog helt plötsligt av den andra en stor toffs med hår ja listan kan göras lång....


Som sagt om alla tjejer var som de här två skulle jag ha bytt klass för längesen om jag vore mina simkillar. Men så illa kan det väl inte vara, det här var något så extremt man skulle kunna ställa ut dem på zoo. Någon trevlig flicka måste det väl finnas för dem...


Kommentarer
Postat av: Vendela

Ja Julia, nästan alla ser ut så i våran skola också. Tur för dig att inte vi också är så...haha

Kram

Postat av: Anonym

Du får väl försöka para ihop dem med några simtjejer i A och B.

2008-04-07 @ 23:08:42
Postat av: Mallan Brallan

Nu förstår du hur det är i vår sämsta skola :P

2008-04-09 @ 15:17:47
Postat av: Annalee

japp, nu fattar du hur nästan alla i våran skola ser ut :P

2008-04-10 @ 07:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback