En eftermiddag på stan, med allt vad det innebär...

Phhuu, har precis kommit hem från en eftermiddag på stan, och jag känner mig alldeles slut. Varför blir man alltid så himla seg och sömning när man kommer hem från en runda på stan, vill bara gå och lägga mig nu?

 

Efter skolan åkte jag till mamma och lunchade med henne i lunchrestaurangen på hennes jobb, jag åt en pasta och hon åt fisk. Sen gick jag runt på stan alldeles själv i några timmar. Jag gillar faktiskt bäst att gå på stan själv, i alla fall när man har saker att uträtta, annars blir det så himla oeffektivt och så känner man sig jobbig när man flänger runt hit och dit dragandes på någon annan stackare. Införskaffade mig i alla fall bland annat en ny mössa, en ?slappis-bh? och en present till Sara (Dennis syrra som fyller år i morgon).

 

Ett till gå på stan fenomen förutom att man blir så himla trött, och som nog är ännu värre är att jag alltid blir bajsnödig när jag går på stan. Ungefär som att man alltid blir det när man leker kurragömma. Exreemt jobbigt! Då får man ju inte någon ro att titta på någonting ordentligt, utan går bara runt och stampar och känner sig helt svimfärdig typ. Men det är antagligen bara jag som alltid har detta problem.

 

När jag till slut hade gett upp och skulle börja bege mig hemåt stötte jag helt oväntat ihop med Hanna och Mattias i Sergelgången. Då var jag ju bara tvungen att följa med dem och ta en kaffe, medan de åt lunch.

 

Nu ska jag nog göra kvällens simpass?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback