Helgrapport!

Nu är jag inne i en ny period tvåveckorsperiod av hårt tentapluggande, suck! Så antagligen kommer jag att blogga lite mer än vanligt nu, eftersom jag kommer att sitta hemma hela dagarna, alltid nått positivt i det hela...


Denna gång är det beskattningsrätt som ska in i hjärncellerna. Ganska roligt än så länge faktiskt, men det blir ju aldrig kul när tenataågesten kommer krypande och man får panik.


Nu tar vi helgen i korthet:


Fredag:
Sov hos Dennis och åkte med honom hem när han skulle börja jobba, var alltså hemma jättetidigt. Men gick och la mig några timmar igen. Pluggade ett litet tag samtidigt som jag åt frukost. Sen åkte jag och Max till IKEA, där vi mötte upp mamma som kom direkt från jobbet. Vi köpte garderober till mammas nya rum, och lite annat smått och gott. Väl klara där blev det jättestressigt, när jag insåg på parkeringen att jag skulle vara i Solna om en och en halv timme på middag, och först skulle hem och byta om. Efter mycket stress han jag tillslut dit någorlunda i tid. Det var Hannas skolkompis Ellie som bjöd på middag och tjejkväll. Jättegod mat och superfin lägenhet, den hade varit perfekt för oss ;) Rökte även vattenpipa för första gången i mitt liv, fast måste säga att det inte var nå märkvärdigt alls, massa rök i munnen bara. Ganska tidigt tog vi en taxi till Medborgarplatsen, där vi gick till en bar som jag verkligen kan rekommendera som heter Vampire Lounge som ligger under Östgöta Källare. Perfekta "ta en drink stället", de hade hur många cocktails, glassdrinkar, fruktdrinkar och klassiska drinkar att välja på som helst (alla för 77 kr) och atmosfären var lite som om man var utomlands. De spelade skön musik, men inte för högt så att man inte hörde vad man pratade om. Helt klart bästa baren jag varit på i Stockholm, pröva!


image143


Lördag:
Dennis fyllde år!!!! Jobbade först mellan 10.30-11. Åkte sen till Dennis på släktkalas. Mamma och Max var också med. Jag har haft riktigt svårt att komma på var jag skulle köpa till honom, eftersom det precis har varit jul och det känns som om jag köpt tröjor till honom de senaste födelsedagarna. Till slut blev det i alla fall 4 paket:


Paket 1:
2st duschhanddukar och 2 st handhanddukar från Gant. Jättefina! Får dock inte börjar användas förrän vi flyttar ;)

Paket 2: "Hans" parfym och deodorant i en presentbox

Paket 3: Calvin Klein kalsonger

Paket 4:  En jättesmart hjärtformad grytlapp från designtorget


Söndag:        
Tänkte åka hem och plugga direkt efter frukost, men då lurade Dennis med mig på en lite bilfärd till skogarna utanför Tungelsta i snöslasket. Han skule köra dit en lastbil till någon chaufför och behövde ha skjuts tillbaka sen. Det skulle "gå fort" men tog tre timmar, så där rök pluggningen den dagen. Fick dock en hel bensintankning som tack, så helt hemskt var det dock inte. På eftermiddagen gick jag och mamma och Jörgen på ett en och en halv timmes  styrke-stationsspass på Friskis och körde skiten ur oss, men det var jättekul. Direkt efter var det dags att åka till simhallen och köra skiten ur simmarna också!


Kommentarer
Postat av: Leelee

Japp, "köra skiten ur simmarna" det gjorde ni också ^^ Kram,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback