Hjälmångest

I dag gick jag upp early in the morning för att ha morgonträning med simbarnen. Efter träningen åkte jag Hanna och Max en sväng till Länna för att titta på snowboardhjälm som Hanna tycker att vi ska införskaffa oss till vår fjällresa. Jag tycker väl i och för sig också att det vore bra att med hjälm, det är bara det att alla hjälmar som är jättesnygga och tuffa på hyllan får jag inte ens på mitt feta huvud utan att det känns som om pannan ska sprängas. Och om jag väl får på mig en XL hjälm så ser jag ut som en riktig dundernörd med ett bautahuvud, speciellt bredvid Hanna som ser skitfin ut i nån tuff hjälm i storlek S. Jag lovar att hon bara har kommit på den här hjälmidén bara för att hon vill vara snyggare än mig i backen, typiskt ;). Fast nu vill jag ändå hitta en hjälm, för nu känns det verkligen som om jag kommer göra världens vurpa och hamna i koma i tre år om jag på grund av min fåfäga inte köper en hjälm. Sen åker man även mycket bättre och säkrare, och vågar ta ut svängarna mer om man vet att man har någonting som skyddar sitt lilla huvud.


När jag konstaterat att jag måste banta huvudet några kilo (undra om det går), gav vi upp och åkte till Farsta en sväng, tog en fika, och gick en lite sväng där, men ingen av oss hittade något kul.


Väl hemma igen så pluggade jag effektivt i två timmar. Sen var det dags att jobba igen.


Nu har jag precis ätit ostkaka med sylt och grädde, smaskens! Måste snart sova för det är morgonträning i morgon igen, men först måste jag vänta på att Max och Dennis lagt klart golvet i mammas rum, för de väsnas så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback