Pluggsöndag

Åter igen gryr dagen, och jag ställde klockan för att hinna upp och plugga nån timme innan alla andra vaknar. Mina ögonlock kan dock inte riktigt hålla sig uppe, så jag måste vänta lite innan jag sätter igång.

 

Kl. 12 ska jag och Dennis åka iväg på några lägenhetsvisningar. Ingen av lägenheterna verkar sådär Wow! Men de kan ju vara bättre i verkligheten än på bilderna. Sen tror jag att det är bra att gå på så många visningar som möjligt, så att man lär sig lite om vad man vill ha och inte ha?

 

I går var jag och Phia oerhört flitiga, och satt och pluggade stenhårt ända till kl. nio på kvällen, en lördag! Jag åt middag där, och det var supergott, världens finmiddag hamnade jag på helt oväntat. Man har ju i och för sig förstått att de alltid äter goda och vällagade middagar genom att jämföra våra matlådor. När jag har med mig en fryst minipizza, har hon med sig oxfilé med svampsås och potatisgratäng typ. Och nej mamma, jag klagar inte, vi äter också god mat, bara inte lika ofta. Men det är ju förklarligt med tanke på att de oftast bara är vi två hemma och vi kommer hem sent båda två. Men när Max är hemma, då jädrans slår vi på stort, i dag blir det exempelvis tacos :o)

 

Förresten köpte jag en hjälm igår :o) Stannade på Bromma Skidsport lr vad det nu heter på väg till Phia. Tänkte att jag bara skulle köpa den på öppet köp, och sen när den skulle bli utbuad av Dennis och Max när jag kom hem skulle jag lämna tillbaka den. Men de tyckte att den var helt ok, skönt, nu har jag det ordnat.

 

Nä nu måste jag grotta ner mig i avskattningar och räntefördelningar och allt vad det är?

 


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Lycka till med pluggningen!
Det skulle vara kul om du svarar på min nya fråga! ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback