Rena lakan, ny kurs och hälsovecka

Upplevde just höjden av jobbighet. Kom hem efter simträning följt av ett hårt boxpass, duschade, åt lite, skrev ut morgondagens oh-bilder, borstade tänderna och stapplade in i sovrummet för att stupa ner i min sköna säng. Precis då ser jag att sängen inte är bäddad, eller bäddad är den väl i stort sätt aldrig, men att den inte har några lakan överhuvudtaget eftersom jag tvättade dem i dag. Suck! Finns inget värre än att bädda i ordning med rena lakan, det är så tråkigt och bökigt. Det ska absolut inte vara mitt "ansvarsområde" i mitt framtida hem. Men däremot finns det inget skönare än att nu ligga här nytränad och nyduschad i sin sköna säng med mjuka lakan som doftar sköljmedel om sin bara kropp, lovely!

 

image147

 

 

I morgon börjar en ny kurs Vetenskap och metod, kan mycket väl tänka mig att det kommer att bli den tråkigaste kursen jag någonsin läst. Inte tror jag att jag kommer att ha någon nytta av den heller. Dessutom kommer jag att missa 80 % av alla föreläsningar pga. min Åreresa. I vanliga fall brukar föreläsningarna vara ganska utspridda över kurstiden (typ två-tre i veckan), men inte nu minsann när jag har bestämt mig för att för en gång skull missa en vecka i skolan, så ska alla föreläsningar tränga ihop sig på en enda vecka, flera varje dag, suck! (lång mening där)

 

För övrigt har jag bestämt mig för att vara supernyttig och hälsosam den här veckan, för att kompensera nästa veckas chips, drinkar och choklad med vispgrädde (i och för sig kommer vi ju att åka snowboard hela dagarna, men jag vet ändå av erfarenhet hur svulliga de där veckorna brukar vara). Så om jag är jätteduktig den här veckan och inte så duktig nästa, så blir det ju förhoppningsvis + - noll. Det har gått väldigt bra i dag och i går faktiskt (bestämde mig i går). Jag har tränat båda dagarna och bara ätit nyttiga saker. I morgon hinner jag inte träna, men sen ska jag försöka träna alla dagar resten av veckan. Återkommer med hur det gick med den saken?


 image148

Så här kommer jag att se ut i slutet av den här veckan ;)


Nattinuffsan alla godingar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback