Schlagerkväll

Då så, nu är mitt liv berikat med ännu en melodifestival final och ännu en ostbågepåse, tror att jag skulle kunna klarat mig utan båda...

Va sur man blir när man ska försöka engagera sig lite och ringa och rösta och så funkar det inte, samtalet kommer inte fram, nått fel på numret, prövade flera gånger. Då börjar man ju undra hur rättvist det här egentligen är? Tyckte inte att någon låt var sådär superbra i år, utan de flesta var väl lite sådär halvbra. Det var inte som förra året då "Lärar Marie" tog hela mitt hjärta med storm, kan fortfarande inte få nog av den låten, så fin, min bästa gråtlåt. Och på tal om henne så satt jag och Madde bredvid henne och fikade i tisdags, tufft! I år lade jag i alla fall min röst på Rongedal till slut, de var ju lite roliga. Mamma sa att "alla fick ringa och rösta på en låt var", haha, precis som när man var liten och ville ringa och rösta på precis allt.




Att Charlotte vann var väl kanske inte så otippat, men lite trist tycker jag. Visst hon är jätteduktig och snygg, och hennes låt är en "riktig schlager" men kommer hon verkligen att sticka ut i Belgrad? Tveksamt!




Nu när jag ändå är inne på den här lite bittra jargongen vill jag bara passa på att säga att jag är lite besviken på Björn Gustavsson också, tycker att han sackar ner lite för varje vecka. Hade det inte varit för att han är så himla söt och charmig så hade jag nästan tröttnat på honom nu, men han får nog några chanser till. Nor däremot som jag har suttit och suckat åt under deltävlingarna och undrat vad sjutton hon gjort där var ju nästan lite rolig idag...




Nä gud nu får jag nog gå och sova och hoppas att bitterheten försvunnit tills i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback