Ska skärpa mig, lovar...

Nä fy bubblan nu har jag varit sådär dålig på att blogga igen. Men sen jag kom hem från fjällen har det varit så mycket på G hela tiden, och jag har inte varit hemma utan att ha nått viktigt att göra (dvs. bloggtid) en endaste gång typ. Ska försöka skärpa till mig lite nu i alla fall, den här veckan blir nog lite lugnare.


Vi har precis kommit igång med vårt uppsatsskrivande i skolan, kandidatuppsats alltså. Jag, Madde och Phia ska skriva den tillsammans. Jättekul att vi tre gör det ihop, men samtidigt väldigt o-effektivt, då vi har så himlans mycket annat att prata om varje dag som är mycket roligare. T.ex. har vi i veckan haft djupa diskussioner om bland annat otrohet, och gjort listor över vilka tv- serier vi har gemensamt intresse i, haha. Vi ska i alla fall försöka skriva en uppsats om revisionspliktens avskaffande utifrån ett kreditgivarperspektiv, vi får se om vi lyckas, än så länge känns det väldigt trevande. Den kommande veckan åker dessutom Phia (the teamleader) till Kanarieplayarna med sin pojkvän, så nu kommer det väl gå ännu trögare med arbetet. Nä då, jag och Madde ska nog visa vad vi går för ;)



Sammanfattning av helgen:



Fredag

  

Plugg med Madde på Coffehouse by George på Centralen, vi skickade ut mail till olika banker. Senare på eftermiddagen åkte jag till Båtmässan och mötte upp Dennis med familj. Vi gick där tills de stängde och kollade runt, längtar tills sommaren! Sen åkte vi hem och åt Thaimat och somnade i soffan ;)


Lördag


Släkt och några vänner var hembjudna hit på kalas på kvällen. Så dagen bestod i handling och matlagning. Från vi vaknade tills kl. 15.00 hade vi dessvärre inget rinnande vatten hemma, för det var någon lening som hade gått av. Vid sådana tillfällen märker man verkligen hur beroende man är av vatten i precis allt man gör. Inte minst om man ska laga middag till 17 pers. Vi fick gå och hämta vatten i dunkar några gator bort, som om vi bodde i ett riktigt u-land. Kvällen blev lyckad och jag fick många fina paket :o) Bland annat en flytväst, ett dubbelvåffeljärn, en dammsugare, presentkort på Åhléns, spinningbyxor, ett armband, ett fint fat från Mateus...


Söndag

  

Simtävling i Solna precis hela dagen. Det gick väl bra för de flesta, fast jag tror att det skulle ha gått ännu bättre om inte bassängen var som ett litet badkar. För en gång skull var det nästan tillåtet att skylla lite på bassängen. Ett Sum-Sim kval blev det i alla fall för en av "mina killar" på 200 bröstsim, den killen slutar man aldrig att förundras över, stort grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback