Curling

Morning my friends! Är uppe med tuppen känns det som, fast så är det nog inte riktigt för klockan är ju snart tio. Det är bara så söndagsstilla utanför mitt fönster så det känns som om resten av Tyresö sover. Det är ju mer liv och rörelse klockan halv sju en tisdagsmorgon om man säger så.

 

Natten blev lite hackig. Somnande hos mamma i min gamla sköna säng, efter att ha tillbringat kvällen där. Vid halv tre gick jag upp och åkte till Bromma och hämtade Max och Dennis som var på någon fest. Sen väl hemma igen var det inte jättelätt att somna om igen.  

 

Med tanke på vilken curling flickvän/syster jag är, vill jag inte ens tänka på vilken curlingmamma jag säkert kommer att bli. I och för sig är jag nog hellre en curlingmamma med trygga barn en mamma som inte bryr sig. Man märker det tydligt, inte minst i simningen, att de barn som har engagerade föräldrar som verkligen intresserar sig för sina barn, också ofta har de tryggaste och ”trevligaste” barnen. Med detta menar jag inte att det är okej att packa sin sons väska tills han fyller 20 eller att sin 16-åriga dotter inte vet hur tvättmaskinen fungerar. Dessutom kan detta curlande i idrottssammanhang lätt gå till överdrift också. Vilket jag också upplever mest hela tiden. Föräldrar som blir så djupt insatta och engagerade i sina barns idrottsprestationer att de nästan blir förbannade när barnen inte alltid presterar på topp. Det är inte så att de alltid visar detta rakt ut, men jag tror att barnen om inte annat känner detta väldigt tydligt vilket bygger upp en oerhörd press på dem, vilket ofta skapar en ond cirkel. Oj nu blev detta helt plötsligt nästan en uppsats om barnuppfostran. Men aja sammanfattning från ett proffs ;) : Det är super att vara en curlingförälder, bara du är säker på att ditt barn skulle klara sig om du plötsligt inte var där en dag. Visa ett äkta intresse i vad ditt barn gör, men gör samtidigt barnet medvetet om att du älskar det oavsett hur det presterar.

Kommentarer
Postat av: Helena

Eriks mamma höll en liten föreläsning för oss igår om vilket ansvar man axlar som storasyster... =)

Tack för dansen!

Postat av: Annalee

Hahaha, ;)

2008-10-20 @ 15:13:56
URL: http://annalees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback