Jag känner snart en präst :o)

Min allra äldstaste vän Helena (http://schoolingbannerfish.blogg.se/) har blivit antagen till att bli präst efter långa ansökningsprocedurer. Jag är så glad för hennes skull, även om jag kände på mig hela tiden att hon skulle bli antagen, för det vore skandalöst att inte anta henne. Om hon inte blivit antagen skulle jag helt seriöst ha satt mig och skrivit ett långt brev om att de där biskoparna är dumma i huvudet och att de inte förstår vad de går miste om om de inte låter Sveriges i framtiden bästa präst bli präst om hon nu vill det. Hon kommer bli en såå bra präst och det känns skönt att veta att man har någon som i framtiden kan viga en och döpa sina barn. Och som man alltid kan berätta allt för utan att hon skvallrar ;)


Halleluja!


Kommentarer
Postat av: Helena

Vad glad jag blev när jag läste =)Du är världens sötaste!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback