Tvättstugan <3

Å så har man gått upp i ottan trots att jag inte behöver vara i skolan förrän kl. 13 idag. Jag har nämligen tvättstugan (1000 vuxenpoäng till mig)!


Innan vi flyttade in var jag och Dennis överens om att en tvättmaskin var någonting som vi snarast skulle införskaffa. Men efter att ha tvättat i tvättstugan några gånger är jag inte så säker. För det är attans skönt att en gång i veckan få all sin tvätt ren samtidigt. Man går ner, laddar alla maskiner, går upp i 45 minuter och gör nått vettigt, som att blogga. Går ner igen och hänger in all tvätt i det groteska torkskåpet, går upp i lägenheten och gör nått vettigt igen. Och nästa gång man går ner är det bara att hämta upp all tvätt (som för övrigt luktar sådär underbart som bara tvättstugetvätt gör) och vika in den i skåpen... That´s it! Istället för att ständigt behöva tänka "hm...  om jag kanske borde tvätta en maskin" men aldrig komma till skott. Och dessutom behöva ha ett tvättställ stående i vardagsrummet var och varannan dag, nä fy, det skulle helt förstöra vår lägenhetsimage...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback